Sminke avhengi


Halloen!

Tente og skrive om noe veldig «aktuelt» og noe som jeg ser på en veldig negativ ting. Det er det at ungdommer tidligere og tidligere begynner og bruke sminke, og at man allerede i ung alder som i 8. klasse er blitt «avhengi» sier ikke at alle nødvendigvis er det, men kan tenke meg at ca 40 % av folk på min skole ville sagt: «jeg går aldri uten sminke, for jeg føler meg ikke vell uten» «jeg er jo ikke pen uten sminke så derfor må jeg gå med det» «jeg kan ikke gå på skole uten sminke da vill alle tro jeg er kjempe stygg» OSV.  syntes dette er dumt

Det er greit om en 50 åring med rynker, litt brune tenner ikke like stramm hud lenger OSV. hadde sagt det, men når unge, vakre jenter sier at de nå i en så ung alder, liksom er blitt avhengi av det og ikke kan gå uten da er det blitt litt sykt.

Før i «gamle tider» brukte de ikke sminke før de var sånn 18 +, og på flere måter var jo det bedre, da ble man ikke så opphengt i det. Jeg tror alderen bare blir mindre og mindre.

Selv begynnte jeg ikke før i slutten av 7. klasse med pitte litt maskara, nå bruker jeg en del, men ikke av grunnen av at jeg ikke kan gå uten men mer fordet jeg elsker og pynte meg, «leke» med utseene mitt og slikt, og jeg kan heeelt fint gå uten, gikk uten senest i dag (da så jeg sånn ut)

Men sefølgelig, selvtelitten til alle er forskjellig og det  er ikke alltids like lett og gjøre noe med, sån er det bare !

Categories: Uncategorized | 2 kommentarer

Innleggsnavigasjon

2 thoughts on “Sminke avhengi

  1. Marthe

    Kunne ikke sagt det bedre selv! Bra skrevet vennen ❤

  2. Ylva Live

    helt enig! men begynn å blogge litt oftere da. fast leser, hehe ❤

Legg igjen en kommentar

Opprett en gratis blogg eller et nettsted på WordPress.com.

