Selvrespekt, selvironi, selvtelitt


Underhodning er noe vi mennesker har rundt oss hele tiden. Kino, tv, blader, spill på mobbe, mp3 osv.

Så når spørsmålet ‘er underholdning skadelig?’ dukker opp vill jeg først si nei, men etter og ha tenkt litt så er det vel kanskje det i grunn og bunn.

bak skjermen er man mye tøffer enn i real life, man kan slenge dritt og stygge kommentarer til folk uten å se deres såret ansikt når de moter det. Man kan være mange som sitter samme og slenger dritt til en stakkers person som er alene og etter på kan man gå for unnskyldningen ‘det var ikke meg, jeg så bare på’.

Facebook er dessverre ikke det eneste stede det er slik. Det finnes tusenvis av blogger der ute man kan sende dritt til å skjule seg bak det feige navnet, anonymt.

Jeg tror denne form for underholdning kan være skadelig, ja. Det blir så veldig viktig og bli akseptert. Bli likt. At folk skal synes du er pen. Alt dette er jo egentlig ikke viktig, men det blir veldig viktig!

Underholdning for meg ligger i selvironi, det å la folk le med deg, av deg, men på en respektert og bra måte. Vise at man bare er som man er og ingen ting mer, selv om du har en kjole til 20 000 kr, eller en båt med dobbel-seng og bad og dusj. Om du har selvtelitt og selvironi da kan du komme lang i livet!  Tørre og drite seg ut er også en gren innen underholdning for meg. Alle tar feil og alle gjør feil.

Så mitt svar til ‘hva er god underholdning for deg?’ er rett og slett: Mennesker med selvtelitt, selvironi og selvrespekt. Vis hvem du er, og håp på at folkene rundt deg aksepterer og godtar deg for den du er. Om ikke, har de kanskje gått
glipp av en fantastisk kul person.

Det å gjøre hva du vill, gå med hva du vill, si hva du mener og stå for det du mener. Slike personer fascinerer meg og på den måten blir det underholdning.

Miley Cyrus, er mitt forbilde i mange sammenhenger.  Hun er en sterk jente som har tålt masse mot vind i sin unge alder, hun går med sin helt egen kles stil, har sine egne meninger og er en helt unik person som skiller seg ut. Jeg leser om henne, hører på musikken hennes, ser filmene hun har vært med i, skriver om henne og på denne måten blir hun ‘underholdning’ for meg.

Hun fascinerer meg, sjokkerer meg, inspirerer meg og imponerer meg! Hun får meg til å tenke at ingen er perfekt, det kan gå ille men det går an og fikse det. Hun er det jeg vil kalle ‘sunn underholdning’.

Kansje en litt uhengsammene tekst, men håper dere tok den.

Categories: Uncategorized | 2 kommentarer

Innleggsnavigasjon

2 thoughts on “Selvrespekt, selvironi, selvtelitt

  1. Kjempe bra skrevet lotte!

  2. fint skrevet. 🙂

Legg igjen en kommentar

Opprett en gratis blogg eller et nettsted på WordPress.com.

